Под игото
discussion
Под игото или защо някой книги убиват читателя в зародиш?
date
newest »

message 1:
by
Hris
(new)
Mar 05, 2012 11:55AM

reply
|
flag


Така че според мен, преподавателите трябва да намерят нов път, по който да осъществят връзката произведение- ученик. Да се открие модерния прочит от различен ъгъл.
Друг е въпросът, че учителите нямат стимул, не им се преподава.

Ако толкова не ти допада романа винаги може да прочетеш критика, откъсите, които се изучават и т.н. и да 'претупаш' нещата в училище, така че не виждам проблеми:)
Аналогичен казус е "Защо се учат десетични дроби по математика?".
P.S. На мен "Под Игото" ми хареса много и не, не работя като учител по Литература:)


В крайна сметка в училище не може всичко да е интересно, трябва да се търпят и по-скучните работи - независимо класици или не. : )

Както е написала Sophie, не всичко в училище е приятно. В края на крайщата, вие какво искате? Всичко да е елементарно и като за 'идиоти'? Да няма капка трудност? Ако можеше романите да са по 20 страници в стил Twilight, всичко щеше да е перфектно. На българския ученик му дай да се оплаква..Било то и от "Дядо Вазов".
А че има пропуски в образователната система, има. То къде ли няма, че там. Но това е друга доста дълга тема.


Освен това Вазов е първият модерен писател в България, чието творчество обхваща 20 тома и съдържа всички познати жанрове. Мисля, че е очевидно ЗАЩО трябва да продължаваме да го изучаваме. Конкретно "Под игото" е ПЪРВИЯТ РОМАН в българската литература И като такъв НЯМА КАК да не се изучава в училище.
Трудносмилаема? Какво му е трудносмилаемото на 5 стихотворения, 2 разказа, 1 роман и 2 повести? Колко ужасно много, леле, не знам, дали за 10 години в училище може да се смели толкова много материал. И това са общоприето най-добрите му творби.
Причината от "Под игото" да се изучават 2(!!!!!) глави в 7 клас е, че от обща култура се налага от рано децата да се запознаят с него. Аз също не го разбрах тогава, и казвах, че ми е скучно. ОБАЧЕ, както може би знаете, това произведение се изучава и в 11 клас, когато се смята, че децата са вече поотраснали и имат умствените възможности да разберат всичко.
Честно, не знам т какво се оплаквате. Аз ще бъда 11 клас тази година и го прочетох през ваканция. Смятам го за най-интересното българско произведение до сега и мисля, че се разбира прекрасно. Не искам да ви обиждам, не искам да влизам в спорове, ама се вземете в ръце и не мрънкайте точно за това.

За четенето на сбити резюмета и "преминаване към стойностна литература". Как точно да ти се изгради представата и оценката за "стойностна", като си чел само списания и резюмета на литературни произведения?
А Под игото конкретно е важен не само от литературна, но и от историческа гледна точка роман.

Когато аз четох за пръв път Под игото бях 5-ти за 6-ти клас и това беше първата книга, заради която стоях цяла нощ будна, за да видя какво ще стане и помня, че когато я свърших даже плаках - нещо, което още не ми се е случвало с друга книга. Да не говорим за патриотизма и т.н. Винаги съм се чудела как може да я смятат за трудна за четене... Вазов неслучайно е патриархът на българската литература! Жалко е, че учениците, а и не само те, не го разбират ... :X Иначе за това какво е искал да каже авторът и да се търсят в текста неща, които според мене изобщо не съществуват, ей това винаги ме е дразнело, обаче да се протестира срещу самото четене на творбата - това вече е прекалено!

"Под игото" я четох още като ученик, малко по-късно от периода, в който я бях изучавал. С изненада тогава установих, че романа е интересен, и го съпреживяваш с героите му. Признавам си, това беше отдавна, не го помня в някакви детайли, което ме навежда на мисълта, че трябва отново да го прочета. Тъкмо съм и на такава тематика- довършвам "Медальонът" на Г. Златарева и на части поемам от трилогията на Яна Язона "Балкани".


Литераторката дадена на съд, защото преподавала автори, които са извън учебния план.
all discussions on this book
|
post a new topic